We gaan op reis en nemen mee... - Reisverslag uit Ma Wan Chung, Hong Kong van young-oldies - WaarBenJij.nu We gaan op reis en nemen mee... - Reisverslag uit Ma Wan Chung, Hong Kong van young-oldies - WaarBenJij.nu

We gaan op reis en nemen mee...

Blijf op de hoogte en volg young-oldies

08 December 2014 | Hong Kong, Ma Wan Chung

Na meer dan 12 maanden wachten was het dan eindelijk zo ver... Op naar Hong Kong. Eerst nog even de jarige Tiki verrassen met een ontbijten, haasten naar de Peel en toen op weg naar Schiphol. Riet en Riny hadden wat moeite met de bagage inpakken, let wel, bijzaken van noodzaken onderscheiden (bleek achteraf dat ze nog 5 kilo meer mee mochten nemen). Toen was het tijd voor het afscheid met Jori met als gevolg tranen armen en dikke ogen rijker. Lieve zus en Mark, bedankt dat jullie gunfactor zo ontzettend groot is. Jullie zijn toppers. Vervolgens door Brigitte en Erwin gebracht en met de ouders, zus en schoonbroer van Wesley nog koffie gedronken. De zenuwen namen toen flink toe, voornamelijk bij Riny. Hij wist even niet meer waar hij het zoeken moest. Eenmaal in het vliegtuig was hij de koning te rijk. Lekker filmpjes kijken (meestal aan de binnenkant van zijn ogen) en een wijntje erbij. Ook Riet heeft een goede vlucht gehad, wat wel even anders was dan met Transavia naar Kreta ;-). Tja.. En al hebben wij al vaker gevlogen, ik kan niet wennen aan de bewegingen van het vliegtuigen en daarom hebben Wesley en ik een filmmarathon gehouden. Met het ontwaken van de ochtend en het begin van de hectiek in Hong Kong zijn we naar ons hostel afgereisd. Prima unit.. Lekker centraal en vooral in de hoogte. Een duiventil is er niets bij. Daar even wat geslapen en vervolgens de chaos in. Complete cultuurshock voor de twee oudjes onder ons. Riny inmiddels al een aantal keer kwijt geraakt maar met zijn opvallende grijze haren was hij snel weer terecht. Wat we hebben gedaan vandaag? Een korte kennismaking met een Aziatische wereldstad zoals, haasten in de metro, skyline bekeken, nieuw pak aan laten meten, de Ikea bezocht (must do) en met een goed kop koffie de chaos van Hong Kong aanschouwd. Hong Kong, fijn om terug te zijn en je beter te leren kennen!

• 08 December 2014 - 13:21

Wim En Leonieke:

Lieve allemaal,
    Fijn jullie eerste verslag al zo snel te mogen ontvangen!
    Misschien een riempje voor Riny kopen, dan kan hij ongeveer 5 meter vooruit en dan kun je hem weer terug halen...moet er niet aan denken elkaar echt kwijt te raken daar :-(
    Hopelijk kunnen jullie de eerste jetlag snel een plekje geven voor de tweede zich aankondigt. Maar dat kan dan in alle rust.
    Hier heeft de kerstgekte zijn entree gemaakt, in één weekend is Sint opgehoepeld en is alles met lichtjes behangen, ook een cultuurshockje, in het klein. We doen er maar braaf aan mee. Heb ruzie met allerlei verlengsnoeren die ik helemaal niet wil zien.
    Hong Kong ze nog even, dikke knuffel!

• 08 December 2014 - 14:18

Jori:

Hoi lieverds,

Leuk om te lezen!
    Klinkt goed allemaal wellicht had je via Mark beter een enkelband voor papa aan kunnen schaffen:)

Geniet nog lekker van het mooie Hong Kong,

Dikke kus van ons allemaal!

• 08 December 2014 - 20:22

Yvonne:

dag lieve allemaal
    het doet me goed om te lezen dat de reis goed is verlopen.ik hoop dat het weer beter is bij jullie dan bij ons,
    hier is het koud en guur. pas goed op elkaar en geniet van alles wat nog komen gaat.
    veel liefs van ons allemaal.
    Ben en Yvonne

• 08 December 2014 - 20:26

Carla:

Klinkt alsof the young ones al geland zijn en the oldies nog een beetje zweven:)
    Maar met die lichtgevende witte krullen is Riny altijd terug te vinden, lijkt ons.
    Mooi grijs, op reis.

Lekker genieten van het weerzien met Hong Kong en van alle nieuwe indrukken!

Liefs uit Den Bosch

Dorien en Carla

• 09 December 2014 - 17:26

Kirsten:

erg leuk om jullie verhalen te lezen! Sommige dingen kan ik me levendig voorstellen ome Riny ;)
    Nog even in de drukte en de hectiek en daarna naar het natuurschoon van nieuw-zeeland.
    xxx

• 09 December 2014 - 20:54

Ine:

Hoi samen
    Misschien kan je afspreken bij Ikea in de ballenbak als je elkaar kwijt bent. Dat lijkt het enige vertrouwde baken in alle nieuwigheid
    daag.
    Ine

• 10 December 2014 - 11:24

Maaike En Jens:

lieve young en oldies!

klinkt allemaal al geweldig!
    heel veel plezier en lekker genieten daar!

veel liefs, jens en maaike

• 10 December 2014 - 19:34

Wim Van Der Velden :

Hallo scheetjes, al een leuk verhaal genieten hoor, dat hebben jullie beide wel verdiend. Ik zal de verslagen regelmatig doorlezen. Dus maak er iets moois van. Liefs Wim en een knuffel van Nesly

young-oldies

Een bijzondere reis, voor zowel jong als oud. Een groot avontuur wat te wachten staat voor twee zestigers en twee twintigers. De 60-plussers zijn te herkennen aan hun opvallende maar vooral kleurrijke verschijning. Zij volgen de komende 6 weken een vlaggetje en zijn altijd in voor een praatje. Pas wel op, want dit is op eigen risico ;-). Om het geheel in goede banen te leiden worden zij begeleid door de jongere garde. De vliegtickets en de camper zijn geboekt maar verder laten we ons verrassen. We gaan zien waar de weg ons zal brengen en houden jullie daarvan op de hoogte. "Wie naar buiten kijkt, droomt, wie naar binnen kijkt, ontwaakt" - C. Jung. Wij hebben ontzettend veel zin in dit grote avontuur! Lieve groet, Riny, Riet, Wesley & Effi

Actief sinds 03 Dec. 2014