Het werd echt heet onder onze voeten... - Reisverslag uit Mangamate, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu Het werd echt heet onder onze voeten... - Reisverslag uit Mangamate, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu

Het werd echt heet onder onze voeten...

Blijf op de hoogte en volg young-oldies

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Mangamate

(Copyright Riet, 2014).

Allereerst willen wij iedereen fijne kerstdagen wensen.
Wij hebben de trekking van afgelopen maandag goed doorstaan. Om 07.15 uur begonnen we aan onze dag en om 9 uur zijn we gestart met lopen. Na een uur van vrij eenvoudig klauterwerk kwamen we aan bij het zwaardere werk. Een strakblauwe hemel en de zon waren onze metgezellen. Hoeveel geluk mag en kan je hebben dat we dit avontuur met zo'n mooi weer mochten ervaren (van anderen mensen vernomen dat dit sinds tijden de mooiste dag was). Wederom weer een cadeautje, wat een adembenemend avontuur. Soms zwaar maar zo overweldigend dat het ons soms de adem benam. Aangekomen bij de rode vulkaan en een prachtig uitzicht over de andere vulkanen besefte we 1 ding dat dit dus natuur heet. Een natuur die zo mooi en zacht is maar ook als een killer te keer kan gaan (laatste 2 uitbarstingen in 2012). Na schuiven en slalommen kwamen we aan bij de Emerald lakes. Ook ontzettend mooi maar wel een glijbaan om beneden te komen. Na de groen/blauwe kraters was de terugtocht nog erg mooi met mooie vergezichten maar wel pittig. Staande boven op de berg jammerde mijn teentjes in mijn schoenen... "Ik wil niet meer". Wat was de tocht naar beneden met momenten afzien, zeker vanwege het besef dat we door een actief vulkaanlandschap banjerden. Om half 10 die avond vielen we moe, rood en voldaan ons bed in.
Dinsdag besloten we om een dagje rustiger aan te doen. Met een skilift zijn we een andere vulkaan opgegaan en hadden we erg mooi uitzicht. Ook was dit een filmlocatie van Lord of the Rings. De omgeving liegt er niet om... Het was een prachtig gezicht. Ik kan niet meer bedenken wat hier niet mooi is. Wederom een overweldigende natuur. Ook leuke mensen ontmoet uit de omgeving van Washington en onze volgende kerstmis is al gepland ;-). Later op de dag richting de kust gereden waar we aankwamen in een spookstadje. Totaal uitgestorven, een soort Odiliapeel over 50 jaar. In de avond was het even zoeken naar een campingplaats, dit was voor het eerst. Het maakte uiteindelijk allemaal niet uit want we hadden weer een prachtige tocht gereden. Vanochtend zijn we vroeg weggereden en hebben we onderweg spullen voor onze kerstBBQ gekocht. Nu hebben we zojuist onze kerstavond gevierd met een mooie ondergaande zon en 26 graden. Morgen genieten we nog even van deze wondermooie plek en vertrekken we in de avond richting Wellington om vrijdag de overtocht te maken naar het Zuidereiland. Ik ben ongelofelijk dankbaar dat ik hier mag zijn en dat ik al dit moois mag meemaken. Geniet van het licht van de kaarsjes en wij genieten van het licht van de zon.

Lieve groetjes van Riet en ook namens Riny, Effi en Wesley

• 24 December 2014 - 10:09

Dorien En Carla:

Wat maken jullie toch veel moois mee en wat genieten jullie er toch van!
    Wij wensen jullie warme kerstdagen, zal wel vreemd voelen 26 graden met kerst?
    Hier beloven ze voor na de kerst sneeuw en kou,ook leuk!

Liefs, Dorien en Carla

• 24 December 2014 - 11:49

Wim En Leonieke:

Jullie zijn echte bikkels! Niet alleen maar droog en veilig achter het stuur zitten om Nieuw-Zeeland te verkennen, maar ook de tochten te voet maken die erg zwaar zijn maar waarvoor je dubbel en dwars beloond wordt met de mooiste omgevingen, geweldig!Wij hadden ook een bbq gepland vanavond (kerstavond) maar helaas, het weer zit hier wat minder mee, wordt tóch een stoofpotje...
    Fijne kerstdagen XXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 24 December 2014 - 14:17

Marijke, Ray En Gijs:

Wat kunnen jullie intens genieten van alle bijzondere, prachtige, dankbare en vreugdevolle momenten! Het is geschreven, zodat wij het zo voor ons kunnen zien maar helaas niet echt!
    Prachtig avontuur met vieren!
    Wij vieren hier de kerst met elkaar en genieten van onze vakantie en Nederland en vanaf zaterdag in een wit sauerland! Skieen, sleeën en sneeuwandelen!'prachtig!

Geniet!!! Heel veel liefs, Marijke, Ray en Gijs

• 24 December 2014 - 15:55

Ben En Yvonne:

geweldig moet het zijn daar! .en dat op gevorderde leeftijd nog zulke wandeltochten maken ,ik zeg PETJE AF
    wij wensen jullie nog fijne feestdagen ,en geniet er lekker van
    ps wel foto s maken hahaha
    groetjes Ben Yvonne Zeewolde

• 26 December 2014 - 20:20

Ine:

Hoi samen
    Nog een leuke 2eKerstdagavond gewenst en morgen nog een fijne 3eKerstdag en zo verder. Fijn dat jullie het zo goed hebben. Aan de andere kant van jullie wereld hebben wij het ook goed maar net iets anders.
    Effi met je 2 poezen gaat het heel goed!!!!
    Groetjes
    Ine

• 27 December 2014 - 12:29

Kirsten:

Wat een leuke en enthousiaste verhalen! Hier is inmiddels sneeuw gevallen, ook erg leuk!
    Fijne jaarwisseling.

x Kirsten

• 27 December 2014 - 20:17

Helma:

Alweer 3 weken weg.
    Leuk om mee te mogen genieten van jullie belevenissen.(Doe je goed Effie) Als het goed is hebben jullie er alweer een dag op het Zuidereiland opzitten met zo'n 25 graden.
    Wij zitten opgescheept met een (inmiddels) dikke pak sneeuw en een temperatuur van rond het vriespunt. (Verschil moet er zijn.)
    Geniet nog lekker van jullie laatste weken, wij houden een oogje op jullie huisje en vanuit de Oliepeel een fijne jaarwisseling. Hou ons op de hoogte.

Gr. De Vonkies

• 28 December 2014 - 19:28

Mirjam En Peer:

Hoi Riet Riny, Effie en Wesley,
    Super om jullie via dit blog te volgen. Wat moet het daar in het echt mooi zijn !!! Geniet er nog lekker van samen . En voor jullie alvast een super jaarwisseling daar ver weg en een schitterend 2015 voor jullie allen gewenst.
    lieve groetjes van ons allen

young-oldies

Een bijzondere reis, voor zowel jong als oud. Een groot avontuur wat te wachten staat voor twee zestigers en twee twintigers. De 60-plussers zijn te herkennen aan hun opvallende maar vooral kleurrijke verschijning. Zij volgen de komende 6 weken een vlaggetje en zijn altijd in voor een praatje. Pas wel op, want dit is op eigen risico ;-). Om het geheel in goede banen te leiden worden zij begeleid door de jongere garde. De vliegtickets en de camper zijn geboekt maar verder laten we ons verrassen. We gaan zien waar de weg ons zal brengen en houden jullie daarvan op de hoogte. "Wie naar buiten kijkt, droomt, wie naar binnen kijkt, ontwaakt" - C. Jung. Wij hebben ontzettend veel zin in dit grote avontuur! Lieve groet, Riny, Riet, Wesley & Effi

Actief sinds 03 Dec. 2014