HongZee! - Reisverslag uit Haruru, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu HongZee! - Reisverslag uit Haruru, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu

HongZee!

Blijf op de hoogte en volg young-oldies

13 December 2014 | Nieuw Zeeland, Haruru

Wat is de tijd in Hong Kong toch voorbij gevlogen en wat hebben wij onze ogen uitgekeken. Erg veel gezien en ervaren in een aantal dagen.
Wat een hoeveelheid aan mensen en wat een hectiek. Riet heb ik vooral horen zeggen; "wat een tegenstellingen". Vooral Riet en Riny vielen dan ook van de ene verbazing in de andere. Wel hebben ze vaak gezegd hoe leuk ze het vonden om deze hectische stad te mogen ervaren. De dag na aankomst zijn we naar een berg geweest met een grote Boeddha en daarna richting een klooster. De dag hebben we afgesloten met het bezoeken van een markt en eten op plastic krukjes langs de straat ;-). Vooral mama moest daar heel erg aan wennen maar het eten was lekker (totdat we het welbekende grapje maakte dat er hond in haar eten zat, wat niet zo was). Laat op de avond kwamen we uitgeput aan in onze duiventil en hebben we goed geslapen. De volgende ochtend zijn we typische Hong Kong dingen gaan doen: bezoeken van the Peak, Soho, botanische tuinen, Star Ferry en als afsluiter de symfonie of lights. Erg leuk om allemaal te zien en vooral om Riet en Riny te zien genieten van deze drukke stad. Helaas raakte we op het einde van de dag Wesley even kwijt... Hij stapte netjes in de metro en wij bleven achter op het station. Gelukkig vonden we elkaar 2 stations later terug. Opvallend is dat kerst centraal staat in Hong Kong. Overal kerstliedjes en lampjes, erg gezellig. Daarnaast verbleven wij in een hostel dicht bij de demonstraties. Hier echter geen hinder van ondervonden. Wel bizar om te zien dat hele stukken zijn afgesloten en dat mensen op deze manier vechten voor hun eigen rechten en bestaan. De laatste halve dag hebben we doorgebracht in het park. Even bijkomen van de drukte en de dagen nog eens goed laten bezinken. Wij kijken allemaal met plezier terug op deze leuke en bizarre dagen.
In de middag zijn we gevlogen naar Auckland en na een lange vlucht eindelijk aangekomen (helaas hadden de slaaptabletten weinig effect). Na een strenge controle mochten we Nieuw Zeeland betreden en stond iemand van het camperbedrijf ons op te wachten. Wat echt meteen opviel is de vriendelijkheid van de mensen hier. Zo aardig, gastvrij en ontspannen. Zelfs bij de douane lachen ze naar je en krijg je een fijne vakantie toegewenst.
Aangezien we bij aankomst kapot waren was het plan alleen geld te pinnen en even te gaan slapen. Helaas konden mama en papa geen geld opnemen met hun passen. De Rabobank gaf de poortjes op de luchthaven de schuld waardoor wij nu alles moeten betalen. Maar goed, van een kale kip kun je niet plukken dus boeken mijn ouders nu geld over naar onze rekeningen ;-).
We hadden na de lange vliegreis al snel een slaapplek gezocht (bij een boerin op haar erf) met ontzettend mooi uitzicht. Na goed geslapen te hebben zijn we naar het noorden gereden richting The Bay of Islands. Erg mooie omgeving met veel kleine dorpjes, robuuste rotsen en eilanden in het water. Onze camper staat nu bij een waterval en vanuit hier hebben we een dag op de zee doorgebracht en een stuk gewandeld. Echt super super veel dolfijnen gezien. Dat was echt ongelofelijk! Naast de boot, onder de boot, voor de boot en door de lucht. Je kunt het zo gek niet bedenken maar overal waren dolfijnen. Echt een belevenis op zich. De omgeving was ook echt prachtig en indrukwekkend. Al met al een erg leuke dag gehad. Nu zitten we in de camper en regent het buiten. Morgen gaan we weer verder trekken en zien we wel waar ons schip strand. Als afsluiter (namens ons mam met haar bloemen/planten en kleuren) de Pohutakawa bomen zijn de Nieuw-Zeelandse kerstbomen en staan nu in bloei. Een belevenis op zich en vooral Riet is daarvan enorm onder de indruk. Volgend jaar voor mama geen kerstboom maar een rode boom in de woonkamer ;-).
Lieve allemaal, bedankt voor de leuke berichtjes en sms'jes. Wij genieten volop!!!

• 13 December 2014 - 08:55

Peter En Mia:

Dag lieve family
    Jullie vermaken je best dat lezen we wel maar we hadden natuurlijk ook niet anders verwacht.
    Totaal andere omgeving en cultuur er is veel te vertellen als jullie terug komen. We zijn nu al benieuwd naar de foto's. Geniet nog lekker verder. Liefs uit Uje

• 13 December 2014 - 09:10

Romana & John:

Hee schatjes♡

Echt wouw wat een super verhaal.
    erg leuk om te lezen!!
    letten jullie wel een beetje op me broertje♡
    Hij moet heel huids terug komen.
    geniet van de tijd die nog komen gaat.
    en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.

Kusjes♡♡

• 13 December 2014 - 13:29

Fam. Sangen-Heuvel:

Tjee....wat een goed verhaal! Erg mooi om te lezen en dat in een paar dagen tijd! Intensieve vakantie, kleurrijk, mooie omgeving: TOP! We missen echter nog wat dingen: wijn? wordfeuten? hardlopen? geintje....geniet er van en laat Wesley ook op jullie letten :)
    Succes, maak er weer iets moois van en blijf vooral schrijven!!
    Jori, Mark en de meiden.

• 14 December 2014 - 03:29

Kleintje:

Haa lieverds!

Wat leuk om een verhaal te lezen, ik was al aan het wachten op een mail (domme ik). Gelukkig uiteindelijk slim genoeg om gewoon op de site te kijken. Leuk om te lezen dat jullie meteen al geweldige dagen achter de rug hebben! Natuurlijk heb ik al wat gehoord, maar dit verhaal lezen maakt het nog leuker. Ef, hoe heb jij gestaan op de boot met de dolfijnen...? Hoevaak heb je op het knopje gedrukt ;)?
    Ik mis nog wel een foto van de camper, wie rijd er nu in?
    Hier is het grauw en grijs, dus vergeet dat maar snel en door met genieten!!!

Ik wacht op een nieuw verhaal!
    Dikke kus voor jullie :)!

• 14 December 2014 - 09:22

Wilma En Willie:

Hé lieve luitjes wat is het toch leuk om jullie blog te lezen!! Zo kunnen we toch een klein beetje met jullie meegenieten! Have fun!!! Dikke knuffel en xjes

• 14 December 2014 - 13:16

Ben En Yvonne :

zo als jij het schrijft hebben wij het gevoel dat we er bij zijn
    mooi verhaal
    veel plezier met de verdere reis
    ps geef wesley een riempje om dan kan hij niet meer weg lopen

groetjes Ben & Yvon

• 14 December 2014 - 14:56

Rien En Carla Toorenaar:

Hoi, hoi vakantiegangers. Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Blijven we lekker op de hoogte van alles. Groetjes van ons.

• 14 December 2014 - 19:31

Vonkies:

Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat daar in het verweggiestan.
    Wij zijn jaloers!!! Geniet nog lekker!!
    (Rustige nachten???)

Groetjes xxx

• 15 December 2014 - 20:05

Ben En Yvonne :

hallo effi ondanks dat je ver weg bent ,willen we jou van harte feliciteren met je verjaardag
    we nemen daar zo meteen een drankje op
    xx vanuit zeewolde

Wilma En Willie:

Hieperdepiep hoera!!! Effi gefeliciteerd!!! X van ons

• 16 December 2014 - 20:49

Pieter En Ine :

Hoi lieve luitjes, wat geweldig dat jullie zo genieten in die heel andere wereld. En voor Effi natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Liefs van Pieter en Ine.

• 17 December 2014 - 17:26

Angela:

klinkt al fantastisch, heerlijk om zo te rijden in de camper en telkens wat nieuws tegenkomt. Heel veel plezier x

• 17 December 2014 - 20:05

De Meiden JFP:

Leuk, SKYPE, vooral met de storm zo om je heen en de camper maar wiebelen :)
    Goed jullie weer te zien en te spreken. Flo-Pip-Jori hebben genoten om jullie weer te spreken en zeer zeker oma in de ochtend, haha.....
    Zoals ook iedereen zegt; geniet ze weer van de prachtige trip in het Hobbit land met het ringetje.....

Tot snel weer op de etherrrr.

Namens de meiden from the heide nr six on the sheep....

• 17 December 2014 - 20:39

Betsie Wijnen:

Wat is het toch ontzettend leuk, dat jullie ons mee laten genieten van jullie reis.
    Maak er nog een geweldige reis van en blijf van jullie reis genieten!

Groetjes Betsie

• 17 December 2014 - 22:52

Ine (niet Van Pieter (:-)):

Hoi samen
    Nou, laat Effi maar schrijven. Nog Proficiat met je verjaardag Effi, wel een beetje laat en jullie zijn alweer met een hoop andere dingen bezig. Een troost voor als het regent daar; hier is het niet anders, druilerig triesterig herfstweer. Je hebt een leuke stijl van schrijven Effi, boeiend, humoristisch, je kunt je er goed een voorstelling bij maken. Gooi er maar zoveel mogelijk plaatsnamen in dan is het voor de thuisblijvers goed te volgen waar jullie uithangen. Nog veel plezier en tot een violgend bericht.
    Ine