Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Tokaanu, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Tokaanu, Nieuw Zeeland van young-oldies - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg young-oldies

21 December 2014 | Nieuw Zeeland, Tokaanu

Kia Ora (Hallo),

Een en al vriendelijkheid in NZ, wat een eer om hier gast te mogen zijn. Het is alweer even geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord. De dagen hier vliegen echt voorbij. Inmiddels al erg veel gezien, ervaren en gedaan. Op zondag zijn we vertrokken naar de regio Coromandel. Echt een prachtig gebied aan de kust. Veel mooie uitzichten die ons keer op keer bleven verbazen. Onderweg zijn we beland in een hevige storm en even gestopt op een uitzichtpunt. Helaas stonden we daar volop in de wind dus Riny dacht vlug weg hier. Hij trok echter zo snel op waardoor ik door de camper vloog. Een aantal blauwe plekken rijker en (wat gevloek en getier) zijn we verder gegaan. Aangekomen in het plaatsje Coromendel hebben we besloten daar te overnachten ivm de hevige storm. Op een zeker moment ging het weeralarm af en nee, het was niet de eerste maandag van de maand. Riny en Wesley hadden wat twijfels over het alarm en dachten rustig hun drankje te nuttigen. Riet en ik waren wat sneller van begrip waardoor we snel een plek hoger op zijn gaan zoeken. Voor de veiligheid maar geslapen tegenover het politiebureau. De hele nacht heeft het hevig gestormd maar de volgende dag zijn we toch stapvoets verder gereden. Prachtig stuk gereden waar het ook minder waaide. Uiteindelijk aangekomen op een heel erg mooi strand (New Chums Beach). Ook dit ging niet zonder slag of stoot. Gillen, wij wilden door de stroming oversteken. Dit ging niet met als gevolg dat we doorweekt terug kwamen bij de camper en nog niets hadden gezien. Wesley was echt compleet doorweekt; hij was gevallen in de zee en werd meegenomen door de stroming. Zoals Riet zegt; het arme jong was overstuur omdat zijn speeltje (mobieltje) een beetje nat was (achteraf viel het mee). Na wat gemopper en gejammer (en enigszins droog) toch besloten nog een poging te wagen. Zowaar het was eb en vervolgens rennen door een geultje want twee keer per dag een kunstmatig nat kruis daar zit niemand op te wachten. De beloning na wat klimmen was overweldigend. De camera in de camper gelaten maar nu wel een geweldige herinnering rijker. Dinsdag was ik jarig en dit jaar extra lang. We zijn toen gereden naar Matamata en naar de Hobbiton geweest. Hier zijn the Lord of the Rings en de Hobbit opgenomen. Geweldig leuk om over deze filmset te lopen en ook in het zonnetje. Dat heb ik nog nooit op mijn verjaardag meegemaakt. Daarna zijn we naar een vieze dure "kakkerlakken"camping gereden (wat we toen niet wisten). De volgende ochtend werden we getrakteerd op een donderstorm, bomen waaide over de camping en dit was behoorlijk eng. Toen de storm geluwd was zijn we snel vertrokken richting Rotorua waar ook de stank onze neus tegemoet kwam (zwavel). Wat een leuk en gezellig plaatsje. Na alle ontberingen waren we blij met heerlijke thermaalbaden (geisers). Het was zo heerlijk dat we besloten nog een extra overnachting te pakken. De dag erna hebben we een wandeling gemaakt door een vulkanisch landschap en dit was soms heet onder onze voeten. Ook dit park is een aaneenschakeling van de wonderen der aarde die je laten zien dat hier niet mee valt te spotten (Riet, 2014) :-P.
Weer onze verbazing wat is alles toch goed geregeld want onze bus stond na de trekking te wachten op ons. De chauffeur gekleed als kerstman was een mooi gezicht. Na de trekking nog even gewandeld in een park en heerlijk gegeten. Daarna vroeg naar bed want.... wij hadden het geluk dat we vrijdags naar White Island mochten!! Eindelijk ging deze tocht door want de zee was eerder te onstuimig. Om 6 uur in de ochtend reden we weg in de camper met een strak blauw lucht en felle zon (de eerste echte hete dag voor ons in NZ). Op de boot onderweg naar het vulkanische eiland werden we getrakteerd op een gratis dolfijnenshow. Wederom overal dolfijnen, geweldig. Bij aankomst werden we met een Zodiak van de boot gehaald en moesten we via een oude ladder klimmen aan land (inclusief helm en gasmasker). De stank werkte verstikkend maar dat mocht de pret niet drukken. Wat was dit eiland geweldig om te aanschouwen. Bizar om op een actieve vulkaan rond te lopen maar wat een ervaring! Enige minpunt voor Wesley en Riet was ademnood ;-). Ook op de terugreis lieten de dolfijnen zich zien. Ditmaal bleven ze lang bij de boot en dit was voor ons toeristen een mooie afsluiting van deze geweldige dag. Het kon echter nog niet op want wij vonden een geweldige vrije kampeerplek aan zee. Wesley en Effi lekker gezwommen en ook buiten gegeten (26 graden). De volgende ochtend terug richting Rotorua waar we een Maoridorp bezochten. Erg leuk om te zien maar wat vooral bij bleef waren de erg brede tongen en mimiek van de mannen. Wesley en Riny deden dit na maar zonder succes... Na deze lachwekkende gebeurtenis zijn we verder gereden naar Taupo en hebben we heerlijk geslapen aan een meer. Na een nachtje regen al vroeg uit de veren om de zon te begroeten. Heerlijk buiten ontbeten en genoten van Wesley's 1 pans eitje (vond dit handige gereedschap in de supermarkt en kon het pannetje niet laten staan). Op weg naar Turanki waar Wesley en ik een mountainbike hebben gehuurd en een leuke tocht hebben gefietst. Een welkome afleiding na al dat holle en rennen, wat een mooie dag. Riet en Riny gingen het hogerop zoeken. Zij dachten te gaan wandelen maar door hun geldproblemen viel dit in het water. Ze kunnen nog steeds geen geld pinnen maar zoals ons mam zegt gelukkig hebben wij twee beschermengelen die geld in overvloed hebben. De slogan van ons mam en pap is dan ook... "help ons Nieuw Zeeland door". Helaas waren wij dus fietsen en zijn ons mam en pap met wat dubbeltjes in de Burger King beland om samen een koffie te delen en gebruik te maken van gratis Wifi om de schade te herstellen (uiteindelijk nog niet gelukt, dus wij blijven betalen). Nadat deze hangouderen bijna de Burger King werden uitgezet dachten ze alvast een overnachtingsplek te gaan zoeken maar ook dit viel niet mee. Zonder kaart en gps kom je niet heel erg ver. Ze hebben vervolgens in een park gewacht met een stoeltje in het zonnetje. Nu maken wij ons op voor de trekking van morgen (Tongariro Alpine Crossing). Een trekking vol uitdagingen en vergezichten langs drie actieve vulkanen, voordat we het park ingaan worden er foto's van ons gemaakt... Voor het geval dat ;-)... Lieve mensen, alvast fijne kerstdagen en lieve groetjes vanuit een warm en zonnig Nieuw Zeeland!

• 21 December 2014 - 09:32

Carla En Dorien:

Aan de ontbijttafel lees ik jullie avontuur voor aan Dorien... jullie hebben hét zo mooi, grappig en beeldend beschreven,dat wij lachend aan ons ontbijt zitten! Misschien kan jullie avontuur verfilmd worden?? Er zit echt alles in!
    Allé amuseer u en we blijven jullie graag volgen.

Lieve groetjes, Dorien en Carla

• 21 December 2014 - 10:06

Peter En Mia:

Het is geen dag saai daar in NZ. Leuk om te lezen. Fijne feestdagen. Wij nemen een borrel op jullie op kerstavond. Kusjes uit Uje.

• 21 December 2014 - 11:49

Wilma En Willie:

He lieve luitjes, wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen!!! Alleen al de manier hoe het is geschreven is geweldig en errug lachwekkend Effi!! Geniet nog met volle teugen, maar daar is volgens ons geen gebrek aan. Dikke Xx van ons.

• 21 December 2014 - 12:00

Yvonne Hamers:

hallo allemaal
    wat een prachtig reis verslag, ik denk dat wij maar heel hard gaan sparen om dit toch ook eens te kunnen beleven, het lijkt me echt geweldig.vanmorgen hebben jullie ons al verrast met fijne felicitaties, fijn dat ook al zitten jullie zo ver weg nog aan ons denken.
    ik wacht vol spanning af op het volgende verslag, een dikke kus voor iedereen.
    groeten yvonne

• 21 December 2014 - 15:41

Jens En Maaike:

hallo allemaal,

oh oh oh wat maken jullie toch allemaal mee. veel natuurschoon, natuurgeweld, geldproblemen, elkaar kwijt raken. uiteindelijk komt alles weer goed. mooi om te lezen!
    het lijkt me daar prachtig.
    heel veel plezier nog, en alvast hele fijne feestdagen.
    klinkt raar om te zeggen, nu jullie zover weg zijn.

veel liefs, jens en maaike

• 22 December 2014 - 20:45

John & Romana:

Super leuk om al die verhalen te lezen.
    jullie moeten gewoon een tuigje voor wes kopen.
    eerst raak je m kwijt en vervolgens valt hij in t water.
    geniet ervan. Kan niet wachten tot jullie terug zijn.

Xxxx♡